Goran Pavić Pava pored e-Mede

U Prijedoru se na sajmu inovacija predstavila i banjalučka firma „EastCode“. Pokazali su sve draži popularnog „e-mede“, vozila koje vrlo često viđamo na prijedorskim ulicama. Miroslav Matić, Mišo, suvlasnik i direktor „EastCode“ objašnjava da je riječ o automobilu marke „Panda“ koje su malo „preuredili“.

– Izvadili smo mu motor benzinac, ostavili prenos, mijenjač, dodali elektro motor snage 17 KV, stavili 1.728 baterija u 24 bloka. To su iste baterije koje idu u laptopove, a jedan poređenja radi ima četiri do šest baterija. Tu je i kontroler, koji recimo prilikom davanja gasa na papučicu pusti struju i dio koji smo sami nacrtali, projektovali i napravili,potom adapter, odnosno prelaz s tog elektro motora na mijenjač.

Na slikama možete da vidite i jedan nosač, a ono što je važno ništa od ovog nije rađeno u kućnoj radinosti. Ono što projektujemo nosimo u firme koje rade za svjetski poznate proizvođače vozila. Dakle sve je izrađeno od kvalitetnih materijala – objašnjava Miša karakteristike EastCodovog „e-mede“.

“e-Medo“ s tim kontrolerom, baterijama, elektro motorom uz stari akumulator koji služi isključivo za signalizaciju ima i BMS uređaj kojim se upravlja ravnomjernim pražnjenjem i punjenjem 1.728 baterija.

– Da nije BMS-a te baterije bi se mnogo brže trošile i bio im kraći radni vijek. No, najveći izazav je bio kako „prevariti“ „pandu“ s tim novim karaketristikama da upali servo volana. Morali smo da lažiramo te signale da bi on upalio. I ta priča je trajala skoro dvije godine, ali ne samo to već i s ostalim parametrima koje je sve trebalo međusobno uskladiti. Želja nam je bila da pokažemo osnovnu djelatnost „EastCod-a„, a to je, da je naš primarni posao programiranje, mada mnogi misle i da smo trgovačka kuća – kaže Matić i naglašava da je „e-Medo“ već skoro godinu ipo u funkciji. Prešao je preko 17.000 kilometara uz minimalne troškovee energije i, što je najvažnije, sa 0% zagađenja okoline.

– To je tiho i startno vozilo kod kojeg se osjeti ta neka lakoća vožnje, U“e-Medi“ je električna kočnica, nema vakuma… Nije nauka da se preuredi, ali struku moraš poznavati, od elektrotehnike, elektronike, mašinstva. I po tom je „EastCode“ preoznatljiv, jer svaki taj sektor mora biti na nivou zadatka. Imamo sad za sad sedam timova i 20 godina iskustva, ali i sve potrebno za rad na terenu, kako bi serviser imao sve potrebno, od običnog šarafa do zahtijevnog alata – kaže Matić.

Naglašava da su od 20 vozila koje imaju u vlasništvu čak četiri na struju. U planu je da ista vozila prilagode skoro pa besplatnoj vožnji.

– To je budućnost, jer se za pet godina vozilo koje ste kupili na kredit samo isplati. Ta vozila bi trebala biti u upotrebi kod taksija, brze pošte. Garancija na baterije je osam godina, a pratimo i napredak na smanjenju njihovog  kapaciteta. Naš moto je da ne možeš da štediš, ako nemaš para. Prevedeno to znači da želimo da obezbijedimo sve pogodnosti za naše zaposlene, da im damo pogodnosti da ne moraju svojim kolima dolaziti na posao, da imamo i za reklamu i slično – kaže Matić.

Podsjeća da poslovnica „EastCode“ u Prijedoru postoji već 16 godina i da je prepoznatljiva po izuzetnoj ljubaznosti i stručnosti zaposlenih koje „mjesecima bira Pava“, ali i pozitivnim finansijskim rezultatima što pokazuje ozbiljnost u poslu.

Inače Goran Pavić Pava je regionalni menadžer i šef poslovnice u Prijedoru s kojim sam se provozao “medom” i oduševio se startnošću vozila, udobnošću i dobrom kočnicom.