Prema statistikama koje se vode pri Ministarstvu trgovine i turizma Republike Srpske, najveći broj prigovora upućen udruženjima potrošača u prošloj godini, njih 2.403, od 3.213, odnosi se na preduzeća koja isporučuju telekomunikacijske usluge, usluge isporuke grijanja, vode i odvoza smeća. Segment komunalnih usluga, odnosno kvalitet, cijena i isporuka ovih usluga u fokusu su obilježavanja 15. marta, svjetskog Dana zaštite potrošača od strane udruženja Topeer Doboj, “DON” Prijedor, Oaza Trebinje, Zvono Bijeljina, Klub potrošača Tuzlanskog kantona i Reakcija Banja Luka.
U Mostaru i Travniku pokrenuti su prvi sudski sporovi protiv komunalnih preduzeća i lokalnih zajednica u svrhu zaštite prava potrošača i u pojedinim slučajevima podignute i prijave za utvrđivanje krivične odogovornosti osoba koje rukovode komunalnim preduzećima.
Potrebno je omogućiti predstavnicima potrošača aktivniju, savjetodavnu i korektivnu ulogu prilikom kreiranja potrošačkih politika, što se trebalo provoditi kroz formiranje savjeta za zaštitu potrosaca pri lokalnim zajednicama. Zakonska obaveza koje su imale lokalne zajednice da formiraju savjete, u RS je samo djelimično provedena. Rezultat ovakvnog nemara lokalnih zajednica su gruba kršenja prava potrošača, i nizak nivo njihove zaštite.
Aktivnosti udruženja potrošača na zaštiti prava potrošača biće podržane od strane projekta Evropske unije „Doprinos organizacija civilnog društva zaštiti potrošača u BiH u skladu sa EU standardima“ putem kojih će udruženje potrošača pokrenuti najšire oblike javnih konsultacija među udruženjima potrošača i drugim organizacijama ali i inspekcijskim organima, te entitetskim Ministarstvima.
Razumijevanje i konkretno djelovanje u kolektivnoj zaštiti prava potrošača, udruženja potrošača očekuju od strane Ombudsmana za zaštitu potrošača, Regulatorne agencije za komunikacije i Kokurencijskog vijeća BiH a sve sa ciljem zaustavljanja sistemskog kršenja prava potrošača.