U posljednjih nekoliko godina učinjeni su konkretni koraci na izgradnji puta koji bi Sanski Most preko Bronzanog Majdana povezao s Banjalukom – strateškim pravcem od ogromnog značaja za građane i privredu ovog kraja. Tokom 2018. i 2019. godine asfaltirano je oko 3,7 kilometara dionice regionalnog puta R-405, ali ključni dio trase i dalje čeka završetak. Put bi, prema procjenama, skratio putovanje između dva grada za više od 30 kilometara, čime bi Sanski Most dobio direktnu vezu s Banjalukom bez prolaska kroz Prijedor. Načelnik opštine Sanski Most, Mensur Seferović, izjavio je juče za Nezavisne novine da je urađeno idejno rješenje za desetak kilometara neasfaltirane trase, koja prolazi kroz zahtjevnu konfiguraciju terena.
– Zbog specifičnosti zemljišta moralo se mijenjati ranije projektovana trasa, što su nadležne institucije Republike Srpske već uradile – pojasnio je Seferović.
Prema njegovim riječima, pripremljena je projektna dokumentacija, a u toku je izrada glavnog projekta, čime se stvaraju uslovi za početak građevinskih radova. Veći dio dionice prolazi teritorijom Republike Srpske, dok svega nekoliko stotina metara pripada Federaciji BiH.

– Postoje obećanja nadležnih institucija iz Republike Srpske da će projekat ući u plan realizacije već naredne godine. Njegovim završetkom ne samo da bi se znatno skratilo putovanje, već bi se oživjela čitava oblast koja je trenutno ekonomski mrtva. Stvorili bi se bolji uslovi za život građana i stimulisala privredna aktivnost, jer bi privrednici i stanovništvo dobili efikasniju vezu s mrežom evropskih puteva – istakao je Seferović za Nezavisne novine.
Važno je napomenuti da je pomenuta trasa izgrađena prije više od 40 godina, ali nikada nije u potpunosti asfaltirana. Makadamski dio je u lošem stanju i predstavlja ozbiljan problem za putnička vozila. Situaciju dodatno komplikuje činjenica da je put ucrtan u digitalne mape i GPS navigacije, pa brojni vozači, uključujući i strane turiste, često zalutaju na ovu dionicu, što dovodi do neprijatnih i rizičnih situacija.
Sanski Most je danas komunikaciono izolovan grad, udaljen od glavnih saobraćajnica, a upravo zato se ovaj putni pravac vidi kao ključna razvojna šansa i most ka snažnijoj ekonomskoj povezanosti cijelog kraja.
D.Stojnić/infoprijedor.ba