
Na istorijskom prvom partizanskom Aerodromu „Urije“, već po tradiciji, danas je svečano obilježen 21. maj, Dan vazduhoplovstva bivše SFRJ. Neposredni organizatori skromne svečanosti bili su Sekcija veterana i simpatizera Aero-kluba i prijedorsko Uduženje veterana 63. Padobranske brigade Vojske Srbije, koje djeluje u okviru Sekcije.
U odsustvu predstavnika gradskog SUBNOR-a (!?) prijedorski vazduhoplovci su položiti vijenac na spomen-obilježje prvim partizanskim pilotima, zapalili svijeće i minutom ćutanja odali počast pionirima ratnog vazduhoplovstva i svim prijedorskim vazduhoplovcima koji više nisu među nama, a bio je upriličen i mali čas istorije.

– Aero-klub „Prijedor“ ponosan je na tu privilegiju da svoje aktivnosti obavlja na ovakvom istorijskom mjestu i zato smatramo svojom moralnom obavezom da nastavimo svijetle tradicije prvih partizanskih pilota, začetnika Ratnog vazduhoplovstva bivše zajedničke domovine. Suprotno savremenim trendovima, gdje generacije koja dolaze ruše spomenike svojih prethodnika, zaboravljajući da time legitimišu svoje nasljednike da jednom poruše njihove spomenike, mi evo čuvamo uspomenu na one koji su dali živote za svoje ideale i ne dozvoljavamo da s njima umre i sjećanje na njihovo herojstvo – rekao je Siniša Vujaković, predsjednik Upravnog odbora Aero-kluba „Prijedor“.

Mladen Palada, legendarno ime prijedorskog sportskog padobranstva, koji je kao i manje-više svi ostali prijedorski vazduhoplovci starijih generacija vojni rok služio u nekadašnjem Ratnom vazduhoplovstvu SFRJ, podsjetio je da u okviru Sekcije veterana i simpatizera Aero-kluba djeluju i veterani elitne 63. Padobranske brigade i da su se svi zajedno svojski potrudili da upriliče ovakvu skromnu ali dostojanstvenu svečanost. Palada se zahvalio predstavnicima brojnih medija informisanja što su svojim prisustvom iskazali poštovanje prema Aero-klubu kao instituciji i prema tradiciji koju njeguju.

Prof. Nebojša Nožinić, pilot opšte avijacije, podsjetio je na istorijske događaje iz maja 1942. godine, kada su prvi partizanski piloti, kasnije narodni heroji, Franjo Kluz, na avionu Potez 25 i Rudi Čajavec, na avionu Brege 19, preletjeli s neprijateljskog aerodroma na slobodnu teritoriju pod kontrolom partizana, što je bio početak stvaranja partizanske avijacije, i jedan od prvih primjera u Drugom svetskom ratu da pokreti otpora raspolažu vlastitim vazduhoplovstvom. Nožinić je uzrazio nadu da će i generacije prijedorskih vazduhoplovaca koje dolaze nastaviti da obilježavaju ovaj dan i čuvaju tradicije prvih partizanskih pilota.