fot: M. Jakovljevic - ringier

Da li se i vama desilo da nešto kupite, a cijena na artiklu i na kasi nije ista? Nakon našeg teksta u kojem nam se Banjalučanka požalila kako je u „Bingu“ trebala da plati dječju igračku 5,45 KM, a na kasi je obračunato 7,9 KM, komentari kupaca ne prestaju da stižu. Negativni, većinom.

Sudeći po njihovim komentarima, ovakve stvari u najvećem trgovačkom lancu u BiH nisu baš rijetke. Naprotiv.

„Isto mi se desilo prošle nedelje. Knjiga 7,9 KM na naljepnici, a kucano 15,9 na računu“, „U Bingu je to uvijek tako. Na svako lično moje žaljenje kažu da se artikl pomiješao i da je to neki drugi ili kažu da nisu promijenili cijenu u direkciji. Preporučujem svim kupcima da ostave sve što su kupili i izađu. Bojkot je prava stvar“, „Isti slučaj neki dan. Kupio 3 Kinga pakovanje 7,5 KM, a na kasi 9 KM“, „Istina, i nama se par puta desilo. I ne idemo više u Bingo“, „Od kad je Binga stanje je takvo u većini marketa. Skoro da nijedna kupovina ne prođe bez ovoga. Kad im na kasi kažem oni kažu da je ispravna cijena u kompjuteru. I ja im vratim proizvod, iz principa“.

cijene u bingu
FOTO: USTUPLJENA FOTOGRAFIJA

Ovo su tek neki od komentara razočaranih kupaca.

“Fali radnika, rukovodioci se bahate”

Jedni pišu kako „Bingo“ koristi to što u BiH nema još nijedan evropski trgovinski lanac i da njihova bahatost već nervira i kupce i dobavljače.

„Taj gazda ili ne vidi šta rade njegovi direktori ili je i on takav?“, „Ovo je jedina država u kojoj je trgovina najveća firma u zemlji. Bingo je skoro pa monopolista i to zloupotrebljava“, „U Bingu u Trebinju jedan radnik na odjelu, pa nije ni čudo što ne stižu promijeniti cijene“, „Ništa novo za ‘kralja’, zato ih lagano zaobiđem“…

Neki pišu kako većina trgovina radi kao „Bingo“. Jedna cijena je na proizvodu na akciji, a na kasi druga., „Tačno je ovo sve, ali se dešava iz sasvim opravdanih razloga. Fali radnika, rukovodioci se bahate, menadžeri takođe“, „To se redovno dešava u Bingu, nista novo. Ako primijetiš na kasi, prijaviš, dođe šef, kao fol nešto provjeri u “sistemu” i vrati razliku u cijeni, ali ako ne skontaš odmah na kasi džaba ti. Lopovi“.

Ovako će kupac da ostvari svoje pravo

Problem sa različitim cijenama na artiklu i rafama od onih kada ih kasirka otkuca oduvijek ima. Iz udruženja za zaštitu potrošača imaju vrijedan savjet za sve kupce.

– Potrošač treba da se vrati, da zahtjeva da plati cijenu koja je na rafi ili da cijelu situaciju prijavi Republičkoj tržišnoj inspekciji. Ako uoči odmah, ne treba da vrati proizvod, već insistira da plati po cijeni koja je istaknuta, a ako naknadno utvrdi, to je već za inspekcijske organe – naglašava za Srpskainfo Murisa Marić iz Udruženja građana „Don“ Prijedor.

FOTO: SINIŠA PAŠALIĆ/RINGIER
FOTO: SINIŠA PAŠALIĆ/RINGIER

Napominje kako je veoma bitno da se svaki kupac, koji uoči razliku u cijeni, pozove na Zakon o zaštiti potrošača. U suprotnom, desiće se da vas samo ubjeđuju kako kolege nisu stigle da promijene cijene i kako kasirka ne zna ništa o tome. A, to su samo opravdanja.

– Kada se pozovete na zakon, to je druga priča. Tada se zove šefica, račun se stornira i novac vraća. Moramo da naučimo da cijenimo i svojih 5 feninga. Treba da reagujemo i ako se u nekoj trgovini ne izvine što nemaju da nam vrate taj iznos. To je njihov problem, ne nas kao potrošača – vrlo je jasna Marićeva.

Priča kako se i njoj dešavaju stvari kao ostalim kupcima, ali da ona odmah reaguje, izvini se ljudima koji su iza nje i poruči da će malo potrajati dok dođu na red.

– Većina ljudi ostane da čuje o čemu se radi i da čuje na koji način se može vratiti proizvod. To ljudi zapamte, a mi smo svojim primjerom edukovali još nekoliko ljudi kako mogu da ostvare svoja prava – kaže ona.

Prema njenim riječima, u masi artikala koje kupujemo rijetko kada primjetimo da smo platili drugačiju cijenu, odnosno da smo obmanuti.

– Kada se potrošač vrati, uvijek igraju na kartu socijalnog aspekta, pa kažu kako koleginica nije uspjela da izmijeni cijene, da je promijenjeno još juče i tako dalje. Nas kao potrošače to ne interesuje. Potrošač treba da plati robu po cijeni koju je pronašao na rafama ili na artiklu – naglašava ona i ukazuje na još jedan problem u trgovačkim lancima.

Naime, na mnogo artikala nema istaknute cijene!

Srpskainfo

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime