Povodom Svjetskog dana prava potrošača Udruženje građana DON organizovalo je podjelu promotivnog materijala na glavnom gradskom trgu. U DON-u su istakli da je, zbog velike globalne ekonomske krize, položaj potrošača veoma težak.
– Svi mi smo potrošači, svi građani i trgovci su potrošači u nekim drugim trgovačkim radnjama i želim svima nama da čestitam Svjetski dan potrošača. Veoma je važno reći da je položaj potrošača možda nikad teži usljed svih globalnih dešavanja i ekonomske krize koja je u cijelom svijetu, a nama kao malom tržištu naravno još više se odražava nego u većim zapadnim zemljama jer većinu roba i usluga uvozimo. Hoću da kažem da potrošači nisu baš u zavidnom položaju, ali evo apelujem na udruženja za zaštitu potrošača i sve druge nosioce, od Ministarstva trgovini i turizma, vas medija koji su isto nosioci zaštite potrošača, inspekcijskih organa, da pokušamo zaštiti potrošače i to je neka osnovna poruka – kaže Zoran Petoš, koordinator u DON-u.
Prema podacima koje su iznijeli u DON-u, građani se najviše žale na usluge od opšteg ekonomskog interesa.

– Udruženju DON u prethodnoj godini obratilo se 2709 potrošača, što kroz komisiju o javnim preduzećima, što direktno u Udruženje. Potrošači se najviše žale na usluge od opštega ekonomskog interesa, na elektrodistribuciju, vodovod, toplanu, komunalne usluge. Tu imamo najviše žalbi potrošača i kroz komisije u kojima radimo pomažemo da potrošači ostvare svoja prava. Pored toga, tu je i kupovina tehničke robe, obuće, odjeće, kupovina putem interneta. Imali smo maltene reklamaciju na sve proizvode – ističe Petoš.
Svjetski dan prava potrošača ustanovljen je 1983. godine, obilježava se 15. marta, a osnovni cilj je jačanje svijesti i informisanosti potrošača o njihovim pravima i stvaranje veće solidarnosti među potrošačima na globalnom nivou.
Zoran Sovilj/Kozarski