Recite stop hroničnom umoru! Već danas primjenite ovih pet savjeta i pucaćete od energije

0
381

Stalno ste umorni i iscrpljeni? Osjećate da nemate dovoljno energije? Ne očajavajte, rukovodite se ovim savjetima i problemi sa hroničnim umorom nestaće iz vašeg života jednom za uvijek. Umor je jedna od najvećih boljki današnjeg vremena.

Naime, hroničan umor je nedostatak energije koji osoba osjeća ne samo dok nešto radi, nego i u stanju mirovanja. U takvom stanju imunitet je niži, što uzrokuje česte infekcije disajnih i mokrećnih puteva.

Umor je postao način života, sastavni dio naše svakodnevice pune stresa, nova epidemija modernog doba. Izloženi su mu svi, bez obzira na profesiju, a izgleda da su mu naročito podložne žene.

Predstavljamo vam nekoliko savjeta koji mogu da vam posluže kao prva pomoć kod umora i iscrpljenosti.

1. Dobro se naspavajte

Milion ljudi širom svijeta ima problem sa spavanjem. Činjenica je da ništa ne može da vas bolje napuni energijom kao san. Ukoliko imate problem s nemogućnošću spavanja izbjegavajte tešku hranu i napitke koji razbuđuju poput kafe, alkohola i sokova. Umjesto toga, popijte čaj za opuštanje poput kamilice ili lipe.

2.Duboko dišite

Kada smo pod stresom često dišemo nepravilno, uzimajući brze i kratke udisaje. Na taj način smanjuje se dotok kiseonika do mozga i tela, pa se vrlo brzo osećamo iscrpljenim. Međutim, disanje kroz stomak najjednostavniji je način da odmah podignete nivo energije, a izvodivo je na bilo kojem mestu i u bilo koje vrijeme.

Udišite duboko na nos i to u trajanju od četiri sekunde trudeći se da udahnete što više kiseonika. Zatim izdahnite kroz nos opet odbrojavajući četiri sekunde. Udisaj i izdisaj bi trebalo da traju isti vremenski period. Dok udišete, koncentrišite se da osetite kako se vaše grudi i stomak šire. Nastavite tako da dišete dok ne osjetite kako nova energija ulazi u vaše tijelo.

3. Slušajte veselu muzika

Veliki broj ljudi smatra da muzika ima veliki dio u podizanju raspoloženja i energije. Naučno je dokazano da glasna i dinamična muzika ubrzava disanje, otkucaje srca i cirkulaciju. Dakle ako ste u depresiji ili vas prati iscrpljenost, pustite veselu muziku, zaigrajte i energiju koju ste na trenutak izgubili ponovo ćete povratiti.

4. Više se krećite

Osjećate se izmoreno, nervozni ste i ne možete da zaspite? Možda se razlog baš krije u tome da se ne krećete dovoljno. Umor najčešće dolazi nakon napornog rada, ali ponekad, simptome poput vrtoglavice osećamo usled nedostatka energije. Kada shvatite da vam se tijelo ulijenilo, pravo je vrijeme da povratite snagu upravo šetnjom ili džogiranjem. Naučno je dokazano da je vežbanje jedan od najboljih načina vraćanja energije i dobrog raspoloženja.

5. Živite u sadašnjem trenutku

Mnogi od nas dan natrpaju aktivnostima i obavezama tako da samo trče i zaboravljaju da uživaju u onome što rada sada. Prije svega, živeći sadašnji trenutak oslobađamo se problema, unutrašnjih emocionalnih bolova i nelagodnosti. Zato, uživajte u svakom momentu, počevši od doručka, šetnje, vežbanja, a misli o poslu i obavezama ostavite tamo gde im je mesto.